- Heraclitus
Verandering gaat niet vanzelf. Onderzoek bevestigt dat het merendeel van de changeprojecten mislukt.* Een belangrijke reden hiervoor is dat ons brein een voorkeur heeft voor het gekende en vertrouwde. Ons brein houdt niet van verandering.
Een geslaagd veranderproject vereist dat u vertrekt vanuit inzichten in brein en gedrag: Hoe maken mensen beslissingen? Waarom doen wij wat we doen? In welke omstandigheden voelen we ons wél gemotiveerd om te veranderen?
Vanuit die inzichten kan u inspelen op de exacte factoren die gedrag bepalen: Spreek ook emoties aan, niet enkel ratio (psychologie van change). Of speel in op de context en maak zo van het gewenste gedrag ook het automatische gedrag (nudging). Maak gebruik van wetenschappelijk onderbouwde technieken voor onbewust beïnvloeden (beïnvloeden en overtuigen)
*Harvard Business Review (2007) "Why Transformation Efforts Fail"
Vul dit contactformulier in. Wij contacteren u binnen de 2 werkdagen.