logo Human Insight
Change

Change & Influence

duurzame gedragsverandering

vereist inzicht in menselijk denken

"Panta rhei I Everything flows"


- Heraclitus

Waarom investeren in change management?


Verandering gaat niet vanzelf. Onderzoek bevestigt dat het merendeel van de changeprojecten mislukt.* Een belangrijke reden hiervoor is dat ons brein een voorkeur heeft voor het gekende en vertrouwde. Ons brein houdt niet van verandering.


Een geslaagd veranderproject vereist dat u vertrekt vanuit inzichten in brein en gedrag: Hoe maken mensen beslissingen? Waarom doen wij wat we doen? In welke omstandigheden voelen we ons wél gemotiveerd om te veranderen? 


Vanuit die inzichten kan u inspelen op de exacte factoren die gedrag bepalen: Spreek ook emoties aan, niet enkel ratio (psychologie van change). Of speel in op de context en maak zo van het gewenste gedrag ook het automatische gedrag (nudging). Maak gebruik van wetenschappelijk onderbouwde technieken voor onbewust beïnvloeden (beïnvloeden en overtuigen)


*Harvard Business Review (2007) "Why Transformation Efforts Fail" 

Change & Influence

nudging

geef een onderbouwd duwtje in de juiste richting

beïnvloeden

dankzij 7 universele beïnvloedingsprincipes

psychology of change

je sleutel voor een geslaagd change traject

innovating

evidence-based brainstorming voor betere ideeën & besluitvorming

Graag advies of meer info over onze trajecten in managing change?


Vul dit contactformulier in. Wij contacteren u binnen de 2 werkdagen.